Учасники дискусій щодо 28 маршруту, зокрема великих низькопідлогових автобусів, «ходять по колу», оперуючи одними і тими ж аргументами. Тут зібрано найбільш поширені міфи щодо цього питання та їх спростування:
Міф 1. «Мешканці Старого Рудно відмовились від великих автобусів»
Ну не було такого, щоб місто “казало”: “беріть великі автобуси”, а мешканці Рудно відповідали “не хочемо”. Великі автобуси пропонувались виключно на умовах, завідомо не вигідних для великої частини мешканців Рудно. Тому, відмовлялись не від автобусів, відмовлялись від зміни 28 маршруту, який залишав велику частину Рудно без транспорту взагалі.
Міф 2. «Мешканцям пропонувалось безліч різних варіантів»
Насправді пропонувався єдиний варіант: «Великі автобуси поїдуть через Зимну Воду, а маршрут через Старе Рудно зникне (відразу або поступово)». Звісно, зміни, при яких великі автобуси будуть їздити десь, але не по існуючому маршруту, який максимально враховує інтереси більшості мешканців Рудно, не отримали підтримки в громаді. Жодного варіанту, при якому великий автобус поїхав би по існуючому маршруту, не пропонувалось. А коли це пропонувалось мешканцями Рудно, то у відповідь мешканці отримували відмовки одна за одною: «дорога погана», потім «повороти вузькі», потім «виїзд високий» і т.д.
Міф 3. «Мешканцям пропонували шатл-бас, який би довозив їх до великого автобуса»
Насамперед, пропозиція шатл-басу не передбачала ні чіткого графіку, ні гарантій наявності автобусів чи водіїв для нього. Але звідки візьмуться водії, яким цікаво буде їздити цим шатл-басом? Звідки візьмуться автобуси, якщо зараз на 28 маршруті автобусів зазвичай вдвічі менше планової кількості, «бо поламались»? Якщо для шатл-басів використають автобуси з існуючого 28 маршруту, то скільки вони пропрацюють, поки зламаються? Чи «зламаються». І що буде після того, як вони зламаються?
І максимум на що спромоглись міські посадовці, у відповідь на ці логічні запитання – запропонували, що шатл-басів буде два. Але ж всім відомо, що якщо нуль помножити на два, то в результаті буде нуль. Якщо АТП-1, яке обслуговує 28 маршрут хронічно не виконує умови договору і не дотримується графіку, то які шанси, що шатл-бас працюватиме хоч якось?
Окремих дифірамбів заслуговує маршрут, який пропонувався мешканцям Старого Рудно. Шатл-басом вони повинні були їхати з Старого Рудно в центр містечка і там пересідати на великий автобус. За нічим не обґрунтованими версіями, шатл-бас повинен був їздити раз в годину (чи в пів години, якщо їх два). А тепер порахуємо, якщо доведеться 30 хв. почекати на шатл-бас, потім 10 хв їхати в центр містечка, потім 10-20 хв чекати на великий автобус. Тобто, ось так просто замість планового 10-хвилинного інтервалу 28 маршруту мешканцям запропонували зайву годину витрачати на добирання до Львова, де більшість вчиться або працює.
Пікантність маршруту цього шатл-басу в тому, що пасажирів, які хочуть їхати до Львова, він повинен був везти в протилежному напрямку – в центр Рудно. Де їх чекатиме (але це не точно) великий автобус. Звісно, що ця концепція викликала лише подив та обурення. Що робити мешканцям, якщо раптом обидва шатл-баса поламаються?
А що робити, якщо 28 автобус застрягне в залізничному тунелі, куди його планували завести автори змін? Зараз інколи потрібно почекати 30 хв, бо автобусів немає або вони переповнені. Але потім таки або поїдеш або нагодиться хтось із сусідів і підвезе. Або можна піти пішки до 1001 чи навіть до 21 автобусу. А чекати пів години на шатл-бас, щоб потім застрягнути в центрі Рудно, нікому не цікаво. Особливо дітям, які зранку їдуть до школи у Львів.
Міф 4. «У Винниках їздять шатл-басом і все ок»
Міф 5. «Пропонувалось змінений 28 маршрут назвати 28-А і на ньому запустити великі автобуси. А на 28 все б залишилось без змін».
Ієзуїтська підступність цієї пропозиції в тому, що після того, як поїхав би великий автобус по 28-А маршруту, то по 28 маршруту автобуси припинили б їздити дуже швидко. «Нічого особисто, просто економіка», як люблять казати деякі міські чиновники. Це логічно випливає з простого факту: замість 14-18 автобусів на 28 маршруті часто є лише 8-10. Причому автобусів білого кольору, що належать АТП-1 є одиниці, інші – приватники, на які, як казав керівник АТП-1, впливу ніхто не має. Таким чином, не складно спрогнозувати, що як тільки великі автобуси заберуть пасажирів з центральної частини містечка і поїдуть через Зимну Воду, то на існуючому 28 маршруті автобуси АТП-1 «поламаються», а приватники припинять їздити через зменшення пасажиропотоку.
Міф 6. «Мешканці Рудно роблять на зло мешканцям Зимної Води»
Рудно і Зимна Вода здавна жили поруч і, мабуть, мало які два населені пункти в сільській місцевості мають таку протяжну межу і таку малу відстань між собою. Не буду детально аналізувати історичні, релігійні зв’язки, але сьогодні селище і село міцно пов‘язане спільними автобусними маршрутами – мешканці Зимної Води їздять «міським» 28 автобусом, мешканці Рудно – «обласними» 184, 184а, 156. Якщо б 28 почав їздити через Зимну Воду, то швидше всього перестали б їздити «обласні» автобуси і:
Таким чином, швидше всього, протидія мешканців Рудно пропонованим змінам, була на користь як мешканцям Рудно, так і мешканцям Зимної Води.
А з іншої сторони, при всій повазі до мешканців Зимної Води, поки є проблеми з транспортом у Рудно, руднівчанам не на часі вирішення проблем Зимної Води. Якщо буде рішення, яке задовільнить усіх – ніхто не буде заперечувати, а от коли міська влада вирішуватиме проблеми Зимної Води (насправді питання не в вирішенні проблем, а в збільшенні виручки АТП-1 і підкилимних війнах між міськими і обласними чиновниками) за рахунок мешканців Рудно – цього громада не дозволить.
Міф 7. «Великий автобус може поїхати через Зимну Воду і лише через Зимну Воду
Прихильники цього міфу вказують на те, що в Рудно деякі вулиці вузькі, деякі ями глибокі, виїзд крутий. Але ці всі недоліки можна усунути. І якщо доведеться змінювати 28 маршрут, то мінімально, не порушуючи постанови КМУ. Хоча і без усунення цих недоліків по селищу якось розвертаються вантажівки з причепами, на об’їзну дорогу виїжджають «Неоплани», а по ямам успішно їздять «Мерседести», «Лексуси» і навіть «Тесли».
А от вузькість тунелю під залізницею не усунеш. І фахівці вказують, що якраз через Зимну Воду великий атобус поїхати не може.